MASSAGE

REGNDROPPSMASSAGE

Är mycket effektiv mot rygg- och nackproblem, kan bl a stärka din hälsa, din hormonbalans, ditt immunförsvar, din sömn och hjälpa kroppen att läka effekterna av stress. Ofta lindras en hel del rad problem på samma gång. Doften från oljorna påverkar även sinnet och har en avstressande och humörhöjande inverkan.

Behandlingen är från början framtagen för behandling av skolios och andra ryggbesvär. Men den visade sig även ha god effekt på många andra problem. Genom att på rätt sätt massera in eteriska oljor som är virusdödande, antibakteriella och antiinflammatoriska kan man hjälpa kroppen att korrigera förskjutningar i ryggraden.

De eteriska oljorna har också en stärkande effekt på immunförsvaret och påverkar dessutom känslocentrum i hjärnan direkt via doftsinnet. Därmed är regndroppsteknik också en välgörande behandlingsform för att avhjälpa oro och stress och åstadkomma känslomässig läkning. Oljorna är ekologiska och varsamt framställda för att bevara läkeväxternas naturligt verksamma beståndsdelar.

Behandlingen ökar kroppens förmåga att ta upp syre och näring till cellerna och syftar till att uppnå balans i kropp och själ. Oljorna arbetar sedan i 5-7 dagar i kroppen.

Under behandlingen används 9 olika eteriska oljor, dessa oljor har olika egenskaper och befrämjar bl.a. följande:

• Valor- Balanserar energin i kroppen.
  • Oregano- Antivirus, balanserar matsmältningen, stärker vitala delar av kroppen. Grundande och balanserande.
  • Timjan- Antivirus stöd, hjälper till vid mental och fysisk trötthet efter sjukdom. Bra vid hosta och bronkit. Ger energi vid stress och svaghet.
  • Basilika- Bra mot magproblem, dåligt minne, mental trötthet och avslappnande vid muskelkramp. Hjälp vid inflammation.
  • Cypress- Förbättrar cirkulationen, öppnar andningsvägarna, hjälper till vid svullna leder, åderbrock, celluliter. Lindrar kramp. Stärkande och lugnande.
  • Vintergröna- Antiflammatorisk och smärtstillande. Bra för både ben, muskler och ledbesvär. Kan hjälpa vid ledgångsreumatism, reumatism samt tinnitus. Höjer, öppnar och ökar medvetande i känselsinnet.
  • Mejram- Muskelavslappnande. Lugnar andningsvägarna, lindrar kramp och migrän. Ger energi vid stress och svaghet.
  • Pepparmint- Antimikrobisk. Höjer och öppnar känselsinnet. Bra för nerver, kan hjälpa mot feber, illamående, huvudvärk och muskelvärk. Stimulerar cirkulationen, medvetandet och hjälper minnet.
  • Aromaseiz- Avslappnande och lugnande. Lindrar spända, ömma, trötta och värkande muskler som resultat från sportskador trötthet och stress.